Pārvēršanās no rodstera atpūtas zonā uz riteņiem > Nākotne > Audi Latvija | Audi.lv
Audi Latvija | Audi.lv Nākotne
Pārvēršanās no rodstera atpūtas zonā uz riteņiem

Pārvēršanās no rodstera atpūtas zonā uz riteņiem

Audi skysphere konceptautomobilis ir automobilis ar divējādu raksturu. Audi dizaineri Šarls Lefranks un Gaēls Buzāns mums stāsta par tā progresīvo dizainu, kas veltīts divām atšķirīgām pasaulēm.

Kopija: AUDI AG – Video: AUDI AG Lasīšanas laiks: 6 min

Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.

audi

Viens dizains, divas konfigurācijas

„Mēs izstrādājām Audi skysphere, jau no paša sākuma paturot prātā atšķirīgu garenbāzi, kas nebija viegls uzdevums. Tas radīja būtiskus izaicinājumus, lai nodrošinātu eksterjera dizaina proporcijas pareizā attiecībā pret īso un garo riteņu garenbāzi. Tādēļ dizaina procesam bija kritiski svarīgi abas konfigurācijas pastāvīgi ņemt vērā un salīdzināt. Tas bija vienīgais veids, kā varējām pārliecināties, ka jumts ir līdzsvarots, kabīnes proporcijas saskaņotas ar virsbūvi un riteņu izmēri atbilst gan garās, gan īsās riteņu garenbāzes konfigurācijām. Var gadīties, ka tiek izveidota kabīne, kas garajai riteņu garenbāzei ir par mazu, bet ar īso izskatās lieliski. Un tas pats arī attiecībā uz pretējo. Gara riteņu garenbāze mudina dizainerus zīmēt lielākus riteņus, bet tad automobilis ar īsāku garenbāzi izskatās pēc karikatūras. Jāatzīst, ka proporciju maiņa abos virzienos saistībā ar proporcijām, līdz dizains izdevās kā bezkompromisu veselums, prasīja daudz darba. Mēs turpinājām slīpēt dizainu līdz brīdim, kad proporcijas beidzot bija piemērotas abām konfigurācijām.”

- Šarls Lefranks (Charles Lefranc)

Būdams Audi Design Loft Malibu dizaina vadītājs, Šarls Lefranks (Charles Lefranc) ir atbildīgs par Audi skysphere konceptautomobiļa ārējo dizainu.

audi

Dizaina maģija aiz Prestiža paneļa

„Prestiža panelis ir automobiļa transformācijas galvenais elements. Tas pilnībā pazūd no skata, kad Audi skysphere¹ ir sporta režīmā un automobilis pieņem ļoti veikla, sportiska automobiļa proporcijas ar saīsinātu garenbāzi. Kad garenbāze Grand Touring režīmā ir pagarināta, parādās Prestiža panelis, un tas ir kaut kas daudz vairāk nekā tikai automobiļa attiecīgā brīža konfigurācijas rādītājs. Tas arī sabalansē automobiļa proporcijas. Ar savu grafisko stilu tas palēnina acu kustību un novērš to, ka „izstieptais” automobilis izskatās ieliecies. Kā sadalītājs starp automobiļa priekšgalu un kabīni Prestiža panelis ir arī atliets pie aizmugurējo eņģoto durvju malas. Šāds durvju dizains ļauj pasažieriem dabiski un eleganti iekāpt Audi skysphere. Mēs apzināti nolēmām nenovietot virtuālos spārnu spoguļus pie durvīm vai uz A statņiem, kā tas ir ierasts, tā vietā tos novietojot priekšgalā – automobiļa daļā, kas slīd atpakaļ, kad notiek pāreja uz īso garenbāzi. Tie atrodas skaistā spārna augšā, virs Prestiža paneļa, vainagojot to gluži kā dārgakmeņi. Tā ir detaļa, kas man patiešām ļoti patīk.”

- Šarls Lefranks

Satriecošas proporcijas

„Tuvojoties Audi skysphere, vispirms jūsu uzmanību piesaista automobiļa proporcijas. Prestižs noteikti bija dizaina prioritāte. Garais motora pārsegs, kas izliecas lejup ļoti zemu, un kabīnes pozīcija tālāk atpakaļ ir noderīga, lai radītu šo Grand Touring sajūtu. Mums patīk asaras forma un satriecošās proporcijas. Tā kā Audi skysphere¹ ir rodsters, tam ir maza kabīne, kas ir pilnībā atvērta elementiem. Tā norobežošanai mēs izvēlējāmies izmantot audumu, nevis cieto pārsegu, jo uzskatām, ka tas ne vien piešķir papildu burvību, bet arī piešķir dizainam lielāku siltumu. Tā kā platie quattro muskuļi ir īpaši svarīgi jebkuram Audi, nav pat jāsaka, ka arī Audi skysphere tādi ir. Horizontālais vizuālais rāmis sasien visu automobili kopā. Stiepjoties no durvīm pirms izzušanas un no jauna parādoties aizmugurē, tas ietver visu virsbūvi un skaidri izceļ priekšgalu.”

- Šarls Lefranks

audi

Forma un funkcija

„Kas man Audi skysphere patiešām ļoti patīk – tas ir kā salaulāts ar „speedster” aerodinamisko izskatu ar kupejas-universāļa praktiskumu. Tas ļoti lielā mērā atbilst Audi filozofijai – nekādu kompromisu, kad runa ir par praktiskumu. Protams, tas ir elektromobilis, tādēļ zem pārsega nav motora. Tā vietā tur atrodas bagāžas nodalījums, kas ir pietiekami liels, lai varētu ievietot divas golfa somas. Aizmugurē stikla bagāžas nodalījuma pārsegs tā saturu padara redzamu tā, it kā tā būtu vitrīna. Lai papildinātu ainu, mēs šim konceptautomobilim īpaši izprojektējām divas ceļasomas. Tās šeit iederas ideāli.”

- Gaēls Buzāns (Gael Buzyn)

Būdams Audi Design Loft Malibu vecākais direktors, Gaēls Buzāns Audi skysphere koncepciju izstrādāja kopā ar savu komandu.

Audi

Jauna izskata izaicinājums

Garenbāzes pagarināšana un saīsināšana ir ideāli sinhronizētas ar salonu, kur, mainot braukšanas konfigurāciju, norisinās daudzi notikumi. Grand Touring režīmā¹ ar garo riteņu garenbāzi vadītāja sēdeklis pamatā kļūst par vēl vienu pasažiera sēdekli¹, ļaujot pasažierim atzvelties un skatīties, kā automobilis pats sevi vada. Tomēr īstā maģija notiek, kad Audi skysphere pārvēršas par īso garenbāzi. Garenbāzes saīsināšanas laikā stūre un visi braukšanai nepieciešamie elementi, piemēram, pedāļi nemanāmi un dabiski tiek pārvietoti tuvāk vadītājam. Vienlaikus labās puses sēdeklis tiek pabīdīts atpakaļ, lai jums kā vadītājam vairs nebūtu šīs zināmā mērā ierobežotās perspektīvas ar diviem savstarpēji piegulošiem sēdekļiem, bet drīzāk pilnīgi atšķirīgi braukšanas iespaidi.”

- Šarls Lefranks

Audi

Salons kā atpūtas telpa

„Parastās kabīnes vietā es Audi skysphere salonā drīzāk gribēju arhitektonisku sajūtu. Dizaina izstrādes laikā mēs dziļi rakām Art Deco stilā. Procesa laikā es atklāju tik daudz skaistu mēbeļu un priekšmetu, ka mēs nolēmām – visiem salona elementiem jābūt ar šīs ēras iezīmēm. Sēžot Audi skysphere¹ salonā, sajūta ir kā greznā atpūtas telpā uz riteņiem, nevis parastā automobiļa salonā. Visi salona apdarei izmantotie materiāli apliecina cieņu šī automobiļa dzimšanas vietai – Dienvidkalifornijai. Koks – eikalipts. Salona krāsas – zilās agaves (Dubbed Blue Agave) – iedvesmas avots ir tāda paša nosaukuma augs, kas ir raksturīgs Dienvidkalifornijai. Un ir arī citi saturīgi elementi, piemēram, kašmira sega aiz vadītāja sēdekļa, kur iekārtoties pasažieriem. Vai stūrēšanas cimdi, kas atrodas gatavībā uz instrumentu paneļa. Šo cimdu uzvilkšana un stūres rata satveršana piešķir vadītājam majestātisku sajūtu. Tas ir brīnumains mirklis. Mēs vēlējāmies saglabāt rodstera rituālu.”

- Gaēls Buzāns

Audi
 
Audi skysphere concept

Sekošana līdzi nākotnei

Audi skysphere konceptautomobilis ir tikai pirmais visā konceptautomobiļu un ideju, ar kādām Audi plāno pārdefinēt rītdienas mobilitāti, piedāvājumā.