Sphere konceptautomobiļi ne vien demonstrē ikoniskos jaunos Audi priekšējos lukturus, tie ir arī sinonīms fascinējošajām un iekļaujošajām pieredzes pasaulēm.
Dizainers Lūkass Ritvāgs radīja Audi acis – zīmola ikoniskos jaunos priekšējos lukturus, balstoties uz četriem riņķiem.
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
Kad Lūkass Ritvāgs (Lukas Rittwage) stāsta par paša radītajām Audi acīm, viņa balss piepildās ar pamatīgu iekšējo apmierinātību un – jā, krietnu devu lepnuma. „Centrā esošā acs zīlīte piešķir automobilim tā fokusēto skatienu,” viņš stāsta, īsi iepauzējot, lai ievilktu elpu, it kā izbaudot šo domu, „un katrs, kurš ieskatās Audi acīs, nonāk Audi burvestības varā.”
Kā vienam no Audi apgaismojuma dizaina komandas, Lūkasam Ritvāgam tika dots izaicinājumu pilns uzdevums: izstrādāt dizainu minimālisma stila acu formas priekšējos lukturus, kam ir potenciāls kļūt par patiesi ikonisku Audi funkciju. Rezultāts? Vienkāršs, taču satriecošs apgaismojuma dizaina elements nākamajām automobiļu paaudzēm. Īsāk sakot, Audi acis. Tās rotā jau četrus Audi Sphere konceptautomobiļus.
Lūkass Ritvāgs Audi par dizaineru strādā kopš 2015. gada. Būdams viens no Audi apgaismojuma dizaina komandas, viņš bija atbildīgs par jaunajām Audi acīm.
Lai pārbaudītu, kā grafiskais dizains iederas četru riņķu tipiskajā šaurajā priekšējo lukturu rāmī, komanda izmantoja ātru prototipu, lai izveidotu Audi acu modeli.
Lūkass Ritvāgs Audi par dizaineru strādā kopš 2015. gada. Būdams viens no Audi apgaismojuma dizaina komandas, viņš bija atbildīgs par jaunajām Audi acīm.
Lai pārbaudītu, kā grafiskais dizains iederas četru riņķu tipiskajā šaurajā priekšējo lukturu rāmī, komanda izmantoja ātru prototipu, lai izveidotu Audi acu modeli.
Neparasti izaicinājumi prasa atbilstošas idejas. Tā vietā, lai sāktu ar skicēm, Ritvāgs izmantoja citu pieeju: „Jau no paša sākuma es zināju, ka dizaina pamatam vēlos izmantot mūsu zīmola logotipu. Jo es uzskatu, ka Audi riņķi autobūves jomā ir viena no vissatriecošākajām preču zīmēm, kas dižojas ne vien ar milzīgu atdeves vērtību, bet arī iespaidīgu grafisko skaidrību un jaudu.”
Lūkasa prātā Audi logotipu veido tikai pamata riņķu forma un pārlaidumi. Pat šādi tas viņam sniedza plašu redzesloku, un viņš sāka eksperimentēt. Viņš nepārtraukti turpināja sev jautāt: Kā radīt kaut ko tādu, kas izskatās pēc acs? Padarot abus vidējos riņķus biezākus, viņš pamanīja, ka tie ir kļuvuši dziļāki, izvirzoties priekšplānā un iekļūstot fokusā. Un, kad tas notika, redzeslokā uzreiz parādījās acu zīlīte. Viņš aizsedza daļas un vai nu smalki pielāgoja kontūras vai koncentrēja uzmanību uz zonām: „Audi apgaismojuma dizaina estētika mums piešķir brīvību attiecībā uz formu, vietu un līnijām. Es īpaši meklēju pilnībā jaunu izskatu un sajūtu.” Paturot to prātā, viņš akcentēja apļveida zonām, kur krustojas riņķi. Un tad parādījās Audi acis – apaļās zonas, ko iekļauj taisnstūri.
Lūkass Ritvāgs
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
„Lai arī es Audi acī izceļu tikai divus riņķus, man bija sajūta, ka ir svarīgi sava prāta acī paturēt visus četrus apļus,” teic Ritvāgs. Citiem vārdiem, kad acs ir uzstādīta lampā, tās zīlīte atrodas Audi acs centrā, bet pilns priekšējā luktura tvērums atbilst Audi logotipa garumam. Rezultātā abas ārējās zonas nodrošina vietu papildu dienas braukšanas gaismu lukturim, kā arī sagaidīšanas un pavadīšanas funkcijai.
Kas padara Ritvāga pieeju tik veiksmīgu – tas, ka, apvienojot pamata apļa formu paralēlajos lukturos, viņš ar vienu šāvienu nošauj divus zaķus. Pirmkārt, ja runa ir par noslēdzošajiem darbiem, dizaina elastīgums ļauj izmantot padziļinājumus, dažādus moldingus un īpašas detaļas, lai attīstītu precīzi konceptualizētu izskatu, kas piešķir sportiskajam automobilim skaidri atšķirīgu izskatu salīdzinājumā ar, piemēram, kompaktklases automobili. Ja krustošanās vieta starp abiem Audi riņķiem ir augstāk novietota horizontālā plaknē, acs izskatās apaļāka un relaksētāka. Saspiežot riņķu līknes vai iestatot krustošanās vietu lielākā leņķī, viņš izveido vairāk fokusētu izskatu. Dažreiz zīlīte ir nedaudz lielāka, dažreiz nedaudz mazāka. Otrkārt, acis nodrošina, ka no attāluma nevar kļūdīties un sajaukt atšķirīgo Audi automobiļa klātbūtni. Lūkass Ritvāgs to ievieto apvalkā: „Tas viss rada izteiksmi, kas izriet no vispārējā simetrisko priekšējo lukturu izskata, kad tos apvieno ar vienoto režģi un automobiļa proporcijām. Mēs vienmēr izmantojam apgaismojuma dizainu, lai izceltu automobiļa raksturu un piešķirtu tam seju.”
Katra modeļa Audi acīm nepieciešams vienreizējs izliekums, kas saskan ar dizainu. Katrā gadījumā Lūkass Ritvāgs pielāgo savus ikoniskos priekšējos lukturus, lai atspoguļotu automobiļa raksturu.
Lūkass Ritvāgs ir dzimis un audzis Desavā, Vācijā, netālu no Bauhaus ēkas. Agrākā mākslas, dizaina un arhitektūras skola tiek uzskatīta par ikonisku modernistu dizaina paraugu.
Katra modeļa Audi acīm nepieciešams vienreizējs izliekums, kas saskan ar dizainu. Katrā gadījumā Lūkass Ritvāgs pielāgo savus ikoniskos priekšējos lukturus, lai atspoguļotu automobiļa raksturu.
Lūkass Ritvāgs ir dzimis un audzis Desavā, Vācijā, netālu no Bauhaus ēkas. Agrākā mākslas, dizaina un arhitektūras skola tiek uzskatīta par ikonisku modernistu dizaina paraugu.
Uz atvadām smīnošais Ritvāgs pastāsta anekdoti: „Man Audi vienmēr ir bijis autobūves zīmols, kura dizains vislabāk iemieso par Bauhaus dēvētā mākslas virziena domāšanu. Tā ir dizaina idioma, kas norāda uz vienkāršu estētiku. Kad mēs Dizaina nodaļas vadītājam Markam Lihtem (Marc Lichte) prezentējām manu Audi acu koncepciju, viņš sacīja: „Tā ir tieši tāda veida Bauhaus pieeja un Audi loģika, kas definē mūsu zīmolu.” Man tas bija augstākā līmeņa apstiprinājums. Tas bija neticams brīdis, turklāt ļoti emocionāls. Jo es esmu dzimis skata attālumā no Bauhaus ēkas un uzaudzis Desavā.” Vēlreiz – mēs esam liecinieki šim pamatīgajam iekšējam gandarījumam.